Sunday, November 6, 2011

say thank you, make peoples day..;)

hye !
oke, selalunya, kalau kita mintak tolong dengan somebody, kita mestilah kena cakap :

THANK YOU
TERIMA KASIH
THANKS 
apa yang akan kita rasa kalau orang mintak tolong kat kita, tapi dia tak cakap something yang boleh buat kita dihargai apabila membantu seseorang tersebut ?? mestilah BENGANG kan ?
ni nak kepochi laa sikit kan. tadi, masa aku pegi pasar,(tak penah2) aku pegilah kat bahagian chocolate. then, tengah aku mengusha2 chocolate2 tu, tiba2 ada budak kecik datang kat aku nangis2 suruh aku carikan mama dia. aku pun tumpang simpati dan tolong budak kecik tu, tapi, baru je aku nak melangkah pergi carik mak dia, tiba2 ada orang menjerit mcam gini ' HOY ! KAU NAK BAWAK ANAK AKU PERGI LARI MANA TU ?!'  aku terpinga2 dan terdiam. lepas tu, makcik senget ni, terus tarik anak dia dan menangis macam mati anak dan terus blah macam tu aje ! lepas tu, bukan nak cakap thanks ke, ape ke. hey makcik ! kalau tak pasal aku layan nangis anak kau tu, da lama dah budak tukena kidnap tau tak ! huh ! tak kenang budi langsung !
aku tak mengharap kan langsung lah dia cakap thanks ke apa ke. but berbudi bahasa laa sikit. untung dia jmpa aku. kalau dia jumpa orang yang ngeng sikit otak dia, kan bole buat gaduh . apelah makcik ni ! haisyh !
dalaa, malas nak mengumpat lagi. bye !

 



No comments:

Post a Comment